Site Overlay

Affiliate

Možná už máte běžné marketingové kanály jako PPC nebo zbožáky vyřešené. A možná je ani nemůžete použít, protože prodáváte specifické zboží, které tyto platformy neakceptují. A nebo se Váš sortiment běžně dobře prodává na „doporučení“. Pak by Vás mohl zajímat affiliate.

Ukázkový report konverzí z affiliate sítě
Ukázkový report konverzí z provizního programu v affiliate síti

Provize za doporučení

Affiliate je vlastně provizní program, kdy partneři propagující Vaši značku či eshop dostávající zaplacenou provizi z prodeje. Oproti PPC tak neplatíte za proklik, ale provizi za dokončený prodej. Výši provize si určíte sami, většinou podle toho jakou máte marži a o kolik z ní se chcete podělit. Typicky pokud třeba v PPC hodnotíte 10% PNO (poměr nákladů na reklamu a výnosů z ní) jako akceptovatelnou mez, pak lze obdobně určit 10% provizi jako únosnou pro Vás. Ideálně by měla být provize atraktivní i pro partnery eshopu, kteří jej budou doporučovat.

PNO může posloužit jako orientační hodnota. Pokud Vám PPC spravuje agentura a k PNO ještě ukrajuje z marže poplatek za měsíční správu, můžete uvažovat i o vyšším procentu provize pro affiliate partnery.

Affiliate na klíč

Co Vám mohu nabídnout já? Proviznímu marketingu se v roli affiliate partnera věnuji už 10 let. A jako affiliate manažer pak pracuji pro své zákazníky druhým rokem. Podle Vašich možností, ambicí, typu sortimentu a dalších faktorů jsem schopen zvolit optimální řešení provizního marketingu na míru Vašemu podnikání. A nejen to.

Affiliate manažer k Vašim službám

Zajistím vše potřebné – od technického řešení affiliate marketingu až po hledání partnerů a propagaci Vašeho nového provizního programu. Pokud by pro Vás affiliate marketing nebyl – a on pro každého opravdu není – řeknu Vám to a nebudu Vás přemlouvat k něčemu, co z mého pohledu nemůže dávat smysl.

Obecně je affiliate marketing vhodný pro výrobce zboží, kreativní tvůrce, větší a známější eshopy, zavedené značky na trhu a kohokoliv, kdo má silné konkurenční výhody. Pro své potřeby jej úspěšně používají velké brandy jako Alza, Mall, Notino nebo DrMax. Funguje však i u menších eshopů. Z mého pohledu jde o eshopy, které už působí na trhu alespoň několik měsíců a mají řádově alespoň desítky objednávek měsíčně.

U takových pak může affiliate tvořit jednotky až desítky procent tržeb. Samozřejmě je to velmi individuální a záleží na tom, jaké další kanály marketingu eshop využívá a jak silný v nich je.

Zaujalo Vás to? Neváhejte a zavolejte mi na tel. č. 773 565 747 nebo napište email. Prvotní konzultace affiliate marketingu pro Váš eshop je zdarma!