Copywriting

Jsem psavec, extrémně psavý. Nedělá mi problém napsat desítky normostran textu – k věci, čtivě, bez ztráty kontextu. Jako študák jsem vyhrál pár slohových soutěží – např. tu pořádanou Českým rozhlasem. Psaní a příprava textů byla vždy více hobby než profesní oblast. Psal jsem více než tři roky odborné články z oboru multimédií a zpracování zvuku pro tištěný časopis Pixel. V minulosti jsem zpracoval několik odborných článků pro prestižní linuxový portál ABCLinuxu.cz. Publikoval jsem články na svém hudebním portále Downtempo.cz, tedy než zhynul pro „nečas“. To vše je více méně psaní pro radost. Věnuji se však i komerčnímu textu.

Copywriting

Marketingový obor zaměřený na komerčně úspěšné texty s cílem přesvědčit čtenáře o nákupu zboží či služeb, s cílem udržet čtenáře na stránkách webu. Cíle copywritingu mohou být ovšem mnohem pragmatičtější.

  • Potřebujete naplnit web smysluplným, původním a vyhledávači dobře hodnoceným textovým obsahem.
  • Potřebujete připravit úspěšné texty pro reklamní kampaně, pro inzeráty do PPC kampaní v AdWords či Skliku.
  • Chcete publikovat PR články o novém produktu či službě pro získání zpětných odkazů a prestiže na internetu?
  • Chybí Vám obsah pro blog, jež by měl tématicky blízkým obsahem podporovat Váš primární business web nebo eshop?
  • Sháníte originální obsah pro weby tématicky zaměřené na počítače, multimédia, hudbu, podnikání či marketing na internetu?

To vše je možné objednat přímým poptáním Open Mage. Díky zkušenostem v oboru ecommerce a podpory online prodeje, díky létům práce v marketingové agentuře a také díky mé zálibě ve slohu a psaní disponuji ideální výbavou pro psaní komerčních textů, které prodávají a přivádí na stránky vyšší a přitom kvalitní / relevantní návštěvnost.

Výhodou oproti ostatním copywriterům je pak moje schopnost dodávat texty nejen ve Wordu nebo PDF, ale díky zkušenostem z oblasti kódování stránek a programování také jako HTML / XML / SQL dotazy a podobně. Díky zkušenostem z PPC systémů jsem schopen dodat inzeráty formátované pro vybraný reklamní systém (AdWords, Sklik, eTarget, Facebook Ads, Billboard a další) a zároveň respektující pravidla daného systému (pravidla inzerce, omezení interpunkce, postoj k reklamě v oblasti léčiv / zbraní / alkoholu apod.).

Publikování textů a sazba obsahu

Copywriting je jedna strana mince. Ta druhá – pro marketing a SEO mnohem důležitější – je následná sazba textového obsahu na web a publikování na internetu. Připravené a schválené texty mohu přímo implementovat do Vašeho redakčního systému nebo open source CMS (content management system). Stejně tak je možné publikovat připravené PR články na vybrané PR servery, do online magazínů nebo na Váš firemní blog. Nebráním se ani registraci do katalogů s popiskem připraveným z klíčových slov, jež vychazí ze SEO analýzy. V principu jsou publikování textů a sazba obsahu spojeny s:

  • firemní web (rozšiřování původního a zajímavého obsahu Vašich komerčních domovských stránek)
  • firemní blog (dnes již téměř nutnost pro zajištění kvantity a kvality v oblasti online obsahu, podpora SEO pro primární komerční web / eshop)
  • sociální sítě (publikování stavů, novinek, PR informací a dalšího obsahu, aktualizace Vašich stránek na Facebook či LinkedIn je pozitivně vnímána vyhledávači)
  • PR články (publikování PR článků na serverech k tomu určených zajišťuje Vašemu podnikání hodnotné a tématické zpětné odkazy)
  • microsites (obsah pro produktové stránky, firemní mikrostránky, komerční soutěžní weby a další podpůrné stránky pro SEO)
  • reklamní inzeráty (inzeráty pro Google AdWords, Sklik, eTarget, Facebook Ads, Billboard a další reklamní systémy)
  • popisky produktů v eshopu (často poptávané jsou profesionálně zpracované popisky produktů v eshopu s důrazem na vyšší prodeje)